Lær at håndtere konflikter på måder, der styrker jeres trivsel og samarbejde
🎯 Kursets formål
Med et kursus i “Konflikter og mobning” får I som organisation professionel vejledning, rådgivning og undervisning i at håndtere konflikter og mobning på jeres arbejdsplads. Kurset har til formål at træne jer i at håndtere konflikter på alle niveauer i organisationen, heriblandt mobning og eksklusion, konflikter mellem ledelse og medarbejdere, samarbejdskonflikter i et team eller konflikter ved fjern- og hybridarbejde.
Få viden om, hvorfor og hvordan konflikter typisk opstår i et team – og hvordan I håndterer dem konstruktivt.
Få adgang til professionel vejledning, rådgivning og undervisning i konflikter og mobning.
Træn simulerede situationer, der hjælper jer med at håndtere konflikter og mobning effektivt i fremtiden.
Hvem henvender kurset sig til?
Kurset henvender sig særligt til ledere og HR-medarbejdere på alle niveauer i en organisation. Vi tilbyder også kurser i konflikter og mobning til medarbejderteams, som ønsker at forebygge og håndtere konflikter konstruktivt internt i teamet.
Kurset er for jer, som oplever spændinger, utryghed eller begyndende konflikter i medarbejderteamet eller mellem ledelsen og medarbejderne.
Kurset er for jer, som ønsker at forebygge mistrivsel og sikre et sundt arbejdsmiljø via konkrete redskaber til at forebygge og håndtere diverse konflikter.
Kurset er for jer, som vil klæde ledere og medarbejdere bedre på til at håndtere svære situationer, som kan føre til mobning, eksklusion og en utryg arbejdskultur.
Kursets udbytte
Kurset har til formål at give jer øget viden om konflikter, og hvordan de påvirker jeres samarbejde, kommunikation og trivsel som team. Vi dykker i fællesskab ned i de konflikter, som I oplever i jeres dagligdag, og giver jer redskaberne til at håndtere dem på en sund og konstruktiv måde.
Få konkret viden og værktøjer til at forebygge og håndtere konflikter og mistrivsel, som I oplever som ledere eller som medarbejdere.
Opnå et fælles sprog og en tryg arbejdskultur, hvor I i fællesskab kan tale om de svære emner uden frygt for at blive ekskluderet eller mobbet.
Bliv klogere på, hvorfor der opstår konflikter i teamet, og mobningens betydning for jeres teams trivsel.
Sådan tilrettelægger vi i fællesskab jeres kursusforløb
Vi tager som standard altid udgangspunkt i den enkelte kundes behov. Alle vores kurser og koncepter er fleksible og specialdesignet til hvert enkelte kunde. Herved sikrer vi, at hver kunde får et skræddersyet forløb, som I er tilfredse med.
Når I kontakter os, tager vi en uforpligtende snak om jeres behov og ønsker for kursusforløbet. Vi definerer i fællesskab, hvilke forudsætninger og mål I har for kursets indhold og program.
Beslutter I jer for at fortsætte samarbejdet med os, vil vi på de efterfølgende samtaler gennemgå krav og specifikationer for kursets rammer og forløb. Kurset kan foregå i forskellige rammer og kontekster med vekselende varighed. I Iltihouse arbejder vi både indendørs og udendørs. Vi kan sætte kurset op på jeres arbejdsplads, men vi anbefaler særligt rammer væk fra jeres normale hverdag. Her foreslår vi fx konferencefaciliteter, spejderhytter eller anden ekstern lokalitet, der bryder dagligdagens faste rammer og normer.
Vi hjælper gerne med booking af både lokation, forplejning og andre praktiske rammer samt virkemidler.
Skal vi tage en uforpligtende snak?
Kontakt os for at høre mere om vores kursus i “Konflikter og mobning”, og hvordan vi kan hjælpe jer med at styrke jeres interne arbejdskultur, relationer og trivsel.