Tag styringen over den gode samtale med kolleger eller kunder
🎯 Kursets formål
Kurset “Samtaleteknikker” klæder jer på at planlægge og afvikle den gode samtaler med medarbejdere, kolleger eller interessenter både internt og eksternt i jeres organisation. Med et kursus i “Samtaleteknikker” får I adgang til professionel rådgivning og vejledning i at afvikle det gode ansættelsesinterview, håndtere vanskelige og sårbare samtaler med medarbejdere eller kolleger eller sikre effektiv kommunikation med jeres kunder og andre interessenter.
Adgang til professionel rådgivning og vejledning i samtaleteknikker, der specifikt knytter sig til jeres kontekst og ansvarsområder.
Træn simulerede samtaler, der fx baserer sig på situationer fra jeres daglige virke som ledere eller medarbejdere.
Hvem henvender kurset sig til?
Kurset henvender sig til medarbejdere, ledere og HR i alle roller og på alle niveauer i jeres organisation. I kan vælge, om kurset kun skal afvikles for enkelte individer eller for større eller mindre medarbejdergrupper. I kan desuden supplere kurset med et coaching- og sparringsforløb.
Kurset er for jer, som søger at skabe en arbejdsplads præget af tillid, åbenhed og konstruktiv kommunikation mellem medarbejderne.
Kurset er for jer, som har ledelsesansvar, afvikler kundedialoger eller som arbejder med udviklings- og trivselsdialoger.
Kurset er for jer, som ønsker at styrke den professionelle og åbne dialog i organisationen via evidensbaserede samtaleteknikker.
Kursets udbytte
Formålet med kurset er at træne jeres organisation i udvalgte samtaleteknikker, som I nemt kan implementere i din dagligdag efter endt kursus. Vi tager udgangspunkt i samtaleteknikker, der forholder sig til jeres kontekst og behov.
Få konkrete redskaber til at føre den gode eller svære samtale, der styrker jeres kommunikation i både nemme og svære situationer.
Få praksis træning i at afvikle svære eller sårbare samtaler med medarbejdere, kolleger, kunder eller andre interessenter med udgangspunkt i cases valgt af jer.
Bliv klogere på, hvordan I skaber tryghed, klarhed og retning, når I skal afvikle vanskelige og sårbare samtaler med medarbejdere eller kolleger.
Sådan tilrettelægger vi i fællesskab jeres kursusforløb
Vi tager som standard altid udgangspunkt i den enkelte kundes behov. Alle vores kurser og koncepter er fleksible og specialdesignet til hvert enkelte kunde. Herved sikrer vi, at hver kunde får et skræddersyet forløb, som I er tilfredse med.
Når I kontakter os, tager vi en uforpligtende snak om jeres behov og ønsker for kursusforløbet. Vi definerer i fællesskab, hvilke forudsætninger og mål I har for kursets indhold og program.
Beslutter I jer for at fortsætte samarbejdet med os, vil vi på de efterfølgende samtaler gennemgå krav og specifikationer for kursets rammer og forløb. Kurset kan foregå i forskellige rammer og kontekster med vekslende varighed. I Iltihouse arbejder vi både indendørs og udendørs.
Vi hjælper gerne med booking af både lokation, forplejning og andre praktiske rammer samt virkemidler.
Skal vi tage en uforpligtende snak?
Kontakt os for at høre mere om vores kursus i “Samtaleteknikker”, og hvordan vi kan hjælpe jer med at tage styringen over den gode eller svære samtale med jeres medarbejdere, kolleger eller kunder.